24 juni 2008

Jag har hittat bastun!

Efter några dagars slitande och släpande har jag hittat vår bastu. Nu är det bara dammråttorna och deras äckliga kompisar som ska jagas bort. Efter det är det bara lite målning av fönstret som behövs innan det går att basta igen. Som sommaren ser ut just nu känns det lockande...

Synd att jag inte tog en bild innan jag började, fast då hade nog kameran gått sönder, så som där såg ut.


Här kommer lite bilder på ytterligare ett av mina otaliga pågående projekt, katt-täcket.



Så här ser det ut, två tredjedelar av det vill säga, för det består av nio blockhus-block.


Närbild på en av "kisse-missarna". Jag håller på och handquiltar det, har hunnit mer än halvvägs, så någon gång ska det väl bli klart.


Kantbården består av "guldfiskar", eller snarare före detta, men de är sydda med guldtråd.


Tyget till mitt presenttäcke kom inte idag heller (fy på sig brevbäraren). Börjar bli otålig och lite stressad efter som jag har ett datum då det ska vara klart. Men, sommarnätterna är ju långa....

Så här har jag i alla fall tänkt att det ska se ut.

Nu tror jag att jag ska jaga lite dammråttor, om jag törs, de är stora....


Helena

Inga kommentarer: