03 juli 2008

Lapp på lapp....

....och en himla massa sömmar. Allt går enligt planerna med täcket. Blocken är färdiga och jag har börjat sy ihop dem.





Det ska vara en remsa till på varje block, men när jag kommit så långt, var jag så ivrig att bli klar att jag glömde att fotografera.

Tyg till baksidan har jag också fixat, blått med små fjärilar. Etiketten som ska sitta på baksidan är nästan helt klar, men den kan jag av förklarliga skäl inte visa. Då avslöjar jag vem som ska få täcket.
Funderar på att applicera ett par stora blommor för att liva upp det hela lite, får se hur det blir.
Hur jag sen ska quilta täcket, det är den stora frågan.

Nu är det dags att gå och sova. I morgon ska vi åka till Köpenhamn och lämna Josefin på Kastrup. Hon ska flyga till Grekland. Jag och Conny, min man, stannar kvar i Danmark över dagen. Kul att komma iväg lite.

Godnatt!

Helena

Inga kommentarer: