06 juli 2008

Äntligen några timmar vid symaskinen!

I fredags var vi i Köpenhamn. Först på Kastrup och lämnade av Josefin som skulle flyga till Grekland. Sedan var jag och Conny inne i stan, strosade runt, shoppade och åt gott. Framåt kvällen körde vi i lungt tempo den vackra kustvägen tillbaka upp till Helsingör. Där är så fint med havet och alla vackra hus!

Igår var det födelsedagsfirande, det var Conny som fyllde. På kvällen var vi ute i Tylösand tillsammans med Jonatan och hans sambo Therese och åt grekiskt. Vi fick ju inte följa med så...

Men idag syr jag mest, det blå-bruna täcket ska vara klart om en vecka, men det fixar jag.


Först blev blocken till remsor.....



.....och remsorna till en färdig topp. Nu ska jag bara designa och applicera några stora blommor...
och quilta.......och kanta......

Det är långt till nästa söndag.

Röjer lite också, jag får äntligen börja flytta in i mitt nya arbetsrum, även om Josefin har en hel del saker kvar. Men hennes nya rum är ju inte heller riktigt klart, vi ska försöka göra ett smart byte av rummen, får se hur det går. Så här ser mitt nya rum ut just nu:


Skrivbordet och stolen tillhör Josefin, men jag har tänkt att satsa på likadant, drömmen är med inbyggt ljusbord....
Däremot tänker jag ha orange som accentfärg, dvs jag tänker byta gardiner. En massa orange kontorsprylar från mitt gamla kontor har jag, så det gäller bara att leta prydnadssaker.


Sängen får jag behålla, unga fröken har köpt en bredare. Så nu måste jag ju fixa ett överkast....
Tyvärr tänker katterna flytta :(


Hyllan har jag fått ärva efter Jonatan när han flyttade, eftersom han inte hade användning för den. Äntligen ska jag få någonstans att ha mina pysselsaker. Två garderober blir jag också lycklig ägare till. Vilket lyft!

Fondtapeten syns knappt på bilden, men snygg är den!

Fast mest otålig är jag när det gäller nya Syverkstan. Det är bara golvet jag väntar på. Innan det är lagt kan jag inte flytta in, och just nu är alla mina sygrejor i en enda salig röra, det mesta nerpackat i lådor. Halva förmiddagen idag gick åt till att leta efter min quilt-pressarfot, jag trodde jag skulle bli tokig, men nu har jag den här!

Nu är sy-pausen slut, blommorna kallar!

Helena

1 kommentar:

Sarah sa...

Oh my gosh Helena you look so busy. I need to work out how to change your blog to english so I can read it. My craft room is going to be moved to another room and I was showing my hubby your cupboard shelves and said "that is what I need". Thank you for visiting my bog : )