30 juni 2008

Ny vecka - nya tag.

Måndag igen, denna gången efter en ganska händelserik helg. Golvet till Syverkstan är inköpt, det var över förväntan. Huset där lokalen ligger är omkring 100 år gammalt och vi hoppades först att det under den hiskeliga plastmattan skulle dölja sig att vackert trägolv. Så var dock inte fallet. Det fanns ett trägolv, men inte vackert. IKEA-golvet hade däremot ett antikt utseende så det liknade precis ett sådant golv. Nu ska det bara läggas också.

Men först ska vi lägga Josefins golv, som också inhandlades i lördags. När hennes rum är färdigrenoverat lämnar hon över sitt gamla rum till mig så att jag får ett arbetsrum hemma också, visserligen litet, men vilken lyx. Jag får någonstans att ha mina saker och behöver inte plocka undan så fort jag har pysslat med något.

Rummet går i vitt med en vit fondvägg. Den är tapetserad med samma tapet som vi satte på Syverkstans toalett, fast i helvitt. Jättefint. Josefin har röda gardiner och prydnadssaker nu, men jag har bestämt mig för orange. De flesta av hennes möbler får jag överta, så det är bara att flytta in. Det kommer att ske när hon sticker till Grekland på fredag, för till dess ska hon ha flyttat bort sina saker.

När vi kom hem från Helsingborg i lördags var det dags för gatufest. Ett partytält hade sats upp och vi hade knytkalas. 9 av 12 "hus" var där och det var jättetrevligt. Kul att lära känna folk, vissa visste vi knappt hur de såg ut! Hoppas att det kan bli en tradition!

På söndagen var jag helt säker på en sak, gamla människor ska inte festa! Tur att vi inte hade något inplanerat förrän på kvällen. Då var vi nere i Laholm och åt på ett ställe som heter Rökeriet, det blev forell m potatis och limesås. Mums!

Jag fyllde nämligen 150 år i går, eller något åt det hållet kändes det som. Fick många fina presenter bl a dessa två böckerna:


Jag fick också ett presentkort på Hemtex av Jonatan, vår son. Perfekt när man håller på och inreder!

Men nu är det alltså måndag igen och jag ska ta nya tag med röjningen här hemma. Står snart inte ut med att ha prylar överallt. Mitt mål är att det ska bli klart på övervåningen idag.

Ha en bra dag!


Helena

Inga kommentarer: