25 juni 2008

Jag fixade det!

Efter en stunds fixande och trixande framför datorn är jag helt övertygad: jag är ett tekniskt geni. Jag har precis lyckats att alldeldes själv publicera min nya hemsida på internet. Datorn exploderade inte, jag fick inga ilsket röda felmeddelande, det bara fungerade när jag väl fick fram koder och sådant. Idag är en bra dag, nu gäller det att passa på att uträtta stordåd!

Hemsidan i sig är i och för sig inget stordåd, men jag kände mig tvingad att publicera något under http://www.syverkstan.net/ eftersom det figurerar rykten i byn om att det inte blir något av med den nya Syverkstan. De skulle bara veta som jag har jobbat med den och hur mycket jag ser fram emot att få komma igång!

Igår jobbade jag (och Josefin) med att utveckla loggan. Prototypen finns på hemsidan. Den ska kompletteras med lite fotografier och bli som ett litet collage. Bilderna ska vi ta när hon köpt sin nya systemkamera, så att de blir riktigt bra.

Den gamla kameran har i alla fall lyckas fånga bilder på mina alster, så här kommer en bild på ännu ett halvfärdigt projekt. Det vore kul att få visa något färdigt snart, men det kommer.





Ett inte ens ihopsytt täcke, vissa sömmar är bara nålade. Och jag håller med om att vi behöver en ny kamera, för så här dystra är färgerna inte i verkligheten!


Nu ska jag sy två svarta förkläden som jag har beställning på.


Helena

1 kommentar:

Anonym sa...

hej! nu hittade jag hit! vilka fina täcken du gör! jag som tyckte det va lite smått pillrigt och liiite jobbigt att sätta ihop mitt lapptäcke :)